Gå direkt till huvudinnehållet

Nytt pris för dig som hallonkund från och med 1 maj 2023

Med anledning av världsläget och inflationen har våra kostnader på hallon blivit högre som för många andra. Därför kommer en korrigering i våra priser att genomföras 1 maj 2023. Du hittar samlad information om prisjusteringen på denna sida.

Ändringar i pris på mobilabonnemang för privatkunder
Från och med 1 maj 2023 kommer vi att genomföra ändringar i priset på våra mobilabonnemang för privatkunder. Våra mobilabonnemang höjs med 10 kr/månad och Extra användare 20 kr/månad. Information om ditt abonnemang finns i mejlet du fått från oss. 

Om du har en rabatt kommer den dras av som vanligt.

Ändringar i pris för SMS till utlandet
Vi kommer att börja ta ut en avgift för SMS från Sverige till utlandet. SMS från Sverige kommer nu att kosta 0,59 kr/SMS till EU/EES och 0,99 kr/SMS till resten av världen (inkl moms). Detta gäller från och med 1 maj 2023. 

Tips! Webbaserade meddelandetjänster, exempelvis WhatsApp eller iMessage, medför ingen extra kostnad utan tar som vanligt bara från din månadssurf.

Vi aktiverar möjligheten att använda 5G
Vi på hallon kan ge dig som kund det glädjande beskedet att vi även kommer aktivera möjligheten till 5G-surf på alla våra mobilabonnemang för privatkunder. 5G kommer aktiveras automatiskt på ditt abonnemang 1 maj 2023.

FAQ

Varför gör ni den här ändringen?
Vi påverkas tyvärr som alla andra av den pågående inflationen och världsläget och behöver därför genomföra denna ändring.

Behåller jag min rabatt på abonnemanget?
Ja, om du har en rabatt på ditt abonnemang kommer du behålla den under hela den avtalade perioden för rabatten. 

Behåller jag min sparade surf?
Ja, din sparade surf påverkas inte av ändringen.

När börjar mitt nya pris gälla?
Ditt nya pris börjar gälla från och med 1 maj 2023.

Kan jag ändra eller säga upp mitt abonnemang?
Du har som vanligt ingen bindningstid eller uppsägningstid och kan när som helst ändra eller säga upp ditt abonnemang via Mina sidor

Har ni rätt att göra ändringar i mitt avtal?
Ja, eftersom vi inte har någon bindningstid i våra avtal så har vi enligt våra allmänna villkor rätt att göra ändringar i ditt avtal så länge vi informerar dig 30 dagar innan ändringen genomförs

När får jag 5G?
5G kommer automatiskt att aktiveras på alla abonnemang 1 maj 2023.5G kommer automatiskt att aktiveras på alla abonnemang 1 maj 2023.

Hur vet jag om jag kan använda 5G?
Det som krävs för att du ska kunna använda 5G är att du befinner dig i ett område där det finns 5G-täckning, samt att du har en mobiltelefon med stöd för 5G-nätet. 

Se i vilka områden 5G finns tillgängligt här!

Jag har redan sagt upp mitt abonnemang i mars, varför fick jag ett mejl från er om prisändring?
Du har fått detta mejl eftersom vi har en skyldighet att meddela alla våra kunder om ändringar vi gör i våra villkor. Om ditt abonnemang redan är uppsagt kan du bortse från denna information då ändringarna träder i kraft först den 1 maj 2023.